מהם תחליפי טבק ללא ניקוטין והאם מסייעים בגמילה?

תוכן עניינים

אנשים שמנסים להיגמל מעישון בעצם רוצים להרחיק מעצמם את ההשפעות השליליות של הטבק. הטבק מכיל ניקוטין שזה בעצם החומר שגם גורם להתמכרות וגם מביא איתו לא מעט השפעות לא מטיבות על הבריאות של מי שמעשן. כיום אפשר למצוא כל מיני תחליפי טבק ללא ניקוטין שמיועדים לספק למעשנים את אותה התחושה שמספק להם הטבק אך ללא ההתמכרות וללא ההשפעות השליליות. כך הם יכולים לגמול את עצמם ממה שמזיק לבריאות, אך לא חייבים לגמרי להפסיק את פעולת העישון עצמה. ייתכן שהם מחפשים את שלב הביניים שלפני הפסקת העישון או שהם נהנים מעצם העישון עצמו ורוצים לעשות זאת ללא פגיעה בבריאות. ברוב המקרים אפשר יהיה למצוא תערובות של חומרים טבעיים שמשמשות בתור תחליפי הטבק והן יכולות לתת מענה מצוין למעשנים או המעשנים לשעבר.

הורים רבים toparents.co.il שמגלים שבני הנוער שלהם מתנסים בעישון סיגריות, מחפשים ועוד ועוד שיטות להרחיק אותם מההרגל, ותחליפי הטבק היא דרך אחת להגיעה למטרה המיוחלת.

תחליפי טבק ללא ניקוטין

התחליפים הטבעיים מבוססים על עלים מיובשים שונים שמקורם במצח מסוים או בתערובת של כמה צמחים. אלה עלים מיובשים שאפשר לשאוף אותם או לעשות בהם שימוש במכשירי אידוי וכך ליהנות מהארומה שלהם תוך כדי התחושה שקרובה מאד לתחושה של עישון טבק. אפשרות נוספת היא נוזלי אידוי שנועדו גם הם לשימוש במכשירי אידוי ייעודיים או בתוך סיגריות אלקטרוניות. המגוון רחב ועשיר ואפשר לבחור כאלה בעלי ניחוחות וטעמים שונים ומגוונים של פירות, למשל.

 

 

תחליפים אלה מספקים למעשנים את התחושה האותנטית של העישון, ללא העשן המזיק וללא המרכיבים שעלולים לגרום לבעיות בריאותיות. מכאן שתחליפי הטבק ללא הניקוטין עשויים להתברר כבריאים ונכונים יותר, אך גם בהם חשוב לדעת ולהבין בדיוק ממה הם מורכבים ומה הם מכילים. גם צמחי מרפא שונים עשויים לסייע רבות בכל תהליך של גמילה.

אבידן שקולניק
אבידן שקולניק

אבידן שקולניק הוא כתב מומחה בעל ניסיון עשיר בתחום העישון והטבק. החיבור לתחום של עישון, טבק וקנאביס היה טבעי ומתבקש, מתוך שאיפה לסקור ולתת מידע איכותי בנושא.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: